Strategický plán města se rozroste o konkrétní požadavky

Pardubice doplní Strategický plán města. Chtějí tento stěžejní dokument rozšířit o konkrétní požadavky tak, aby s nimi počítal vznikající územní plán. Radnice chce především zohlednit svůj záměr udělat z Pardubic město s více než 100 tisíci obyvateli. Shodli se na to v pondělí také městští radní.

„Přivést do města více trvale žijících obyvatel bylo jedním z bodů naší radniční koalice již na jejím počátku. Vzhledem k aktuálnímu velmi pozitivnímu rozvoji průmyslu, ohlášenému nárůstu pracovních míst v Pardubicích, a taky faktu, že mnoho lidí sem do zaměstnání denně dojíždí, se budeme snažit udělat vše pro to, aby chtěli nejen tito pracovníci s rodinami, ale například i absolventi škol, v našem městě také bydlet,“ řekl pardubický primátor Martin Charvát. Vizí radnice je mít během dvaceti až třiceti let z Pardubic město se 120 tisíci obyvateli. „Reálné odhady hovoří dokonce o tom, že co do počtu obyvatel pokoří Pardubice stotisícovou hranici už během následujících pěti let. Opomíjet nesmíme v této souvislosti ani skutečnost, že s přibývajícími obyvateli bude do města proudit stále více peněz z rozpočtového určení daní. Ročně se může jednat až o 100 milionů korun, které bychom mohli použít na investice,“ doplnil primátor Martin Charvát.

„Pouze nyní máme jedinečnou příležitost – která už se navíc nebude nikdy opakovat - doplnit
do Strategického plánu města zásadní požadavky samosprávy tak, aby je bylo ještě možné zapracovat do vznikajícího územního plánu,“ vysvětlila náměstkyně primátora zodpovědná za územní plánování, investiční výstavbu, urbanismus a architekturu Helena Dvořáčková.

Prioritou je vybudování potřebné infrastruktury i severozápadní tangenta

Do Strategického plánu města hodlají radní doplnit deset základních požadavků „Kromě samotného rozvoje města a postupné rovnoměrné zástavby ve vytipovaných lokalitách, je naším cílem k tomu ekonomicky přijatelně budovat i potřebnou infrastrukturu v území. Nechceme, aby s přibývajícími obyvateli vznikaly například komplikace s dopravou. Neméně důležitá je samozřejmě i občanská vybavenost – usilujeme o bezproblémovou dostupnost mateřských i základních škol či lékařských ordinací,“ nastínila část pravidel, která budou součástí dokumentu, náměstkyně Helena Dvořáčková. Podle ní je rovněž nutné dopravně vyřešit obě průmyslové zóny, tedy Staré Čívice a Semtín, a to s využitím tzv. severozápadní tangenty. Ta se má napojit na dálnici D11. Samotné město by se pak mělo rozvíjet směrem dovnitř, to znamená od extravilánu do centra. Stranou by neměl zůstat například ani přístav. Pro jeho případné vybudování je už nyní třeba navrhnout obě varianty, respektive zakreslit ho prozatím k oběma břehům řeky Labe.

Přeskočit na menu