Středočeský
kraj

Přeskočit na obsah



Středočeský kraj ruší provoz na dalších tratích

Minulý čtvrtek Rada Středočeského kraje schválila další záměr nově jmenovaného náměstka hejtmanky pro oblast veřejné dopravy Petra Boreckého (STAN) zrušit objednávky veřejné dopravy na vybraných tratích. Bude tak zcela zastaven provoz na tratích Městec Králové – Křinec, Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav, Rakovník – Kralovice a Lužná u Rakovníka – Žatec.

Stávající vedení Středočeského kraje nemá žádnou reálnou vizi směřující zejména k budoucímu rozvoji okrajových regionů Středočeského kraje. Označení „optimalizace“ nachází vedle zcela bezprecedentního rušení středních škol svoji podobu i v dopravě. Minulý čtvrtek Rada Středočeského kraje schválila další záměr nově jmenovaného náměstka hejtmanky pro oblast veřejné dopravy Petra Boreckého (STAN) zrušit objednávky veřejné dopravy na vybraných tratích. Bude tak zcela zastaven provoz na tratích Městec Králové – Křinec, Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav, Rakovník – Kralovice a Lužná u Rakovníka – Žatec. Fakticky bude dále též zastaven provoz na trati Slaný – Louny, kde se předpokládá, že trať bude používána pouze spoji, které pojednou do depa ČD v Lounech. Vedení Středočeského kraje předpokládá, že rušené spoje budou nahrazeny autobusovou dopravou. Výše úspor je přitom diskutabilní, neboť vůbec nebere v úvahu zvýšenou potřebu investic do silniční dopravní infrastruktury, natož dopady silniční dopravy na životní prostředí a především zcela enormní budoucí nárůst nákladů na zajištění provozu autobusové dopravy vyvolaný požadavkem EU na bezemisní dopravu. Jasné je však, že jak jednotlivé obce dotčené rušením tratí se musí připravit na další finanční zátěž na jejich, již tak napjaté rozpočty. Obyvatelé Středočeského kraje a jeho návštěvníky tak čeká v budoucnu další zdražování jízdného.

Robert Bezděk, zastupitel Středočeského kraje

Přeskočit na menu