Pavel Růžička
Ústecký kraj

Přeskočit na obsah


Program

Jako válečný veterán jsem šel do parlamentu s předsevzetím řešit problémy v České republice seriózně, spolehlivě a nebojácně. Podle mého názoru je bezpečnost tou největší prioritou, neboť pocit bezpečí je jedním ze základních požadavků každého člověka. Tento pocit musíme zajistit i lidem České republiky. Nelze na jedny občany být důsledný a na druhé nadmíru tolerantní. Zákony platí pro každého. Tím myslí zejména pořádek a bezpečnost v sociálně vyloučených lokalitách. Základními pilíři bezpečnosti jsou nelhostejnost a prevence. Cílem mého zaměření je efektivní fungování Integrovaného záchranného systému.

Obranná politika a Armáda České republiky

  • Jsem pro aktivnost v OSN, EU, NATO a dalších organizacích v souladu se zájmy České republiky a prosazování rovnoprávné spolupráce mezi státy a zapojení do úsilí čelit mezinárodnímu terorismu a kyberterorismu pro ochranu občanů České republiky.
  • Dále pro postupné navyšování rozpočtu na obranu s cílem dosáhnout podílu 1,4 % na HDP do konce volebního období, tedy do roku 2021. Finance musí jít ruku v ruce s dobře připravenými a racionálními akvizičními projekty. V rámci volebního programu se připojuji k předložení přesného plánu financování a investic do roku 2024 a dál.
  • Jsem toho tvrzení, že Armáda České republiky je tu primárně pro občany, a měla by nadále spolupracovat s ostatními složkami v rámci IZS.
  • Armádu České republiky by měla být vybavovaná přednostně domácí výstrojí a výzbrojí. Nákupy ze zahraničí je třeba pořizovat bez prostředníka a musí jít o techniku, která již prošla testem aktivního nasazení. V těchto případech vyžaduji zapojení českého obranného průmyslu. Ve všech případech s transparentním postupem.
  • Jsem pro stálé pokračování ve stabilizaci Armády České republiky a v navyšování jejího rozpočtu s ohledem na vývoj bezpečnostní situace.
  • Stojím za výstavbou kapacit obrany proti hybridním hrozbám a zvláště kybernetickým útokům, které jsou zásadním destabilizujícím faktorem. Za tímto účelem by měla být prosazena novela zákona o Vojenském zpravodajství a setrvávající spolupráce s nejvyspělejšími spojenci.
  • Požaduji pokračovat v rekrutační politice minulých let, kdy se zvyšuje počet vojáků z povolání z 21 tisíc na 24 tisíc. Nejpozději do roku 2025 by se mělo dosáhnout minimálně 30 tisíc vojáků z povolání, doplnění a dozbrojení dvou stávajících brigád a návazně budování dalších jednotek.
  • Podporuji navýšení počtu aktivních záloh a pokračování programu jednorázového dobrovolného vojenského výcviku.
  • Chci prosadit legislativu, která podstatně zmírní negativní důsledky evropské směrnice o zákazu držení některých druhů zbraní.
  • Jsem po zavedení civilní přípravy obyvatel k obraně státu jako samostatného předmětu na základních a středních školách.
  • Výběrová řízení směřující k modernizaci letectva, pozemních sil včetně dělostřelectva, a tím i obranyschopnosti České republiky by měla být transparentní.
  • V NATO a EU jsem pro prosazování takové strategie, která povede k většímu zapojení do řešení migrační krize – větší podíl na řešení konfliktů v těchto oblastech, které generují ilegální migraci.
  • I já se hlásím k záměru potřeby zesílené spolupráce zemí EU v oblasti obrany a zapojení se do Posílené strukturované spolupráce v obraně (PESCO). Akcentován by měla být především urgentní potřeba účinnější ochrany hranic schengenského prostoru, nutnost reformy Bojových uskupení EU (EU Battlegroups) směrem k větší nasaditelnosti.
  • Stojím za navázání spolupráce a vytvoření předpokladů pro schopnost řešit případnou další migrační vlnu v rámci Středoevropské obranné spolupráce. Udržovány a prohlubovány by měla být také tradiční vazby v oblasti obrany s Velkou Británií, jejíž armáda má pro obrannou kapacitu Aliance i Evropy klíčový význam.
  • Požaduji zajištění užší a efektivnější kooperace s partnerskými zahraničními zpravodajskými službami s cílem zvýšení obrany občanů České republiky proti teroristickým útokům.
  • Našim spojencům bychom měli být spolehlivým partnerem. Měli bychom věrohodně vytvářet vlastní obranné kapacity a aktivně přispívat ke kolektivní alianční obraně. Naše členství v NATO je pro zajištění obrany České republiky.
  • Chci v rámci zpravodajských komunit NATO a EU usilovat o efektivnější vzájemnou informační výměnu. Jsem také pro permanentní účast na mírových misích a dalších aktivitách NATO. Stejně tak pro aktivní přispívání do zahraničních operací NATO, EU či OSN, které budou v souladu s mezinárodním právem a definovanými bezpečnostními a obrannými zájmy České republiky.
  • Podporuji zapojení našich vojáků do alianční spolupráce, jelikož Armáda České republiky si v zahraničním působení vytvořila skvělou pověst.
  • Současně stojím za pokračováním v účasti na mírových a výcvikových misích v Afghánistánu, Iráku a Mali. Jsem pro přispívání do Předsunuté vojenské přítomnosti v Pobaltí, Sil rychlé reakce NATO (NRF) včetně Sil velmi vysoké pohotovosti (VJTF), ochrany vzdušného prostoru (Air Policing) a budeme přispívat do vystavění robustních následných sil (Follow-On Forces).

Vnitřní bezpečnost a veřejná správa

  • Česká republika by měla nadále zůstat jednou z nejbezpečnějších zemí světa. Jsem toho názoru, že by neměl být zveličován strach z potencionálních bezpečnostních rizik, neboť takovéto podněcování vede k nárůstu extremismu a xenofobie.
  • Stojím za usilováním snižování rizik terorismu, včetně islámského, a to kontrolou migrace, bojem s islamistickou propagandou a bojem s extremismem jakéhokoliv druhu.
  • I mým cílem je zastavení nelegální migrace a ve spolupráci s dalšími členskými státy EU nedovolit pokračovat v nesmyslném systému kvót, který je neefektivní a rozděluje Evropu. Potírám nelegální migraci, převaděčství a obchod s lidmi. Na evropské úrovni by měl být prosazován účinný systém zamezení zneužití azylového procesu k nelegální migraci. Stát musí mít možnost ukončit pobyt, odebrat vízum a vyhostit rizikové migranty.
  • Jsem pro aktivní podílení se na novém nastavení evropské spolupráce vycházející z aktuální bezpečnostní reality v EU a udržení výhody volného pohybu osob bez kontrol na vnitřních hranicích. Prosazuji vznik operativních policejních jednotek, které budou speciálně vycvičené ke společné obraně schengenského prostoru. Souhlasím s přípravou plánu na přípravení operativní okamžité zajištění ochrany státních hranic České republiky ve spolupráci s Armádou České republiky.
  • Stojím za vytvořením funkční struktury pro předcházení a boj s hybridními a kybernetickými hrozbami. Cílem je odvracení napadení v ekonomické, finanční, politické či mediální oblasti včetně hackerských útoků a zabránění napadení infrastruktury a zneužívání takto získaných dat. Jsem pro nezávislou kontrolu všech zpravodajských služeb a zajištění jejich lepší koordinace na vládní úrovni. Také pro spolupráci bezpečnostních struktur na celoevropské úrovni.
  • Mým prioritním cílem je finanční podpora zkvalitnění a zefektivnění fungování bezpečnostních sborů a integrovaného záchranného systému, jelikož základem vnitřní bezpečnosti je profesionální policie a hasičský záchranný sbor. Požaduji posílení a stabilizaci personálního obsazení na všech úrovních, zvýšenou efektivitu řízení a spolupráce jednotlivých složek a zatraktivnění kariérního růstu v bezpečnostních složkách včetně zvýšení ohodnocení jejich práce. S využitím národních i evropských zdrojů by měly být finančně podpořeny jednotky sborů dobrovolných hasičů a jejich vybavení. Trvám na zvyšování kvality práce a na důsledném vynucování práva v působnosti těchto sborů. Za tímto účelem požaduji zavedení jasného systému hodnocení práce managementu bezpečnostních sborů.
  • Měla by být snížena byrokracie a administrativní zátěž policistů. Ti by se měli spíše soustředit na svoji základní činnost, kterou je boj s kriminalitou. Je potřeba obecní policii více zapojit do integrovaného záchranného systému a činností souvisejících se zajištěním vyšší bezpečnosti občanů, a to ve spolupráci se státní policií. Jsem pro zpřístupnění map kriminality a podporu preventivních a mediačních programů v nejrizikovějších oblastech.
  • Podporuji právo na vlastní obranu a držení legálních zbraní. Také dobrovolné programy připravenosti občanů na krizové situace při ochraně obyvatelstva.
  • Požaduji zjednodušení volebních pravidel, které by občanům usnadnily přístup k volbám (zavedení korespondenční volby, zrušení místní příslušnosti pro vydání voličských průkazů).
  • Všechny platné smlouvy uzavřené na jednotlivých ústředních správních úřadech by měly být zveřejněny. Jsem pro prosazení novely zákona o registru smluv. Prosazuji rozšíření působnosti NKÚ na územně samosprávné celky a veřejně vlastněné obchodní společnosti.
  • Fungování veřejné správy by se mělo zefektivnit přehodnocením a změnou kompetence ve vztahu k samosprávě, která by nadále spadala pod Ministerstvo pro místní rozvoj, popřípadě přesunem kompetencí směrem z centra ke krajům a obcím. Stojím za iniciací reformy letitého systému obcí s rozšířenou působností (ORP), který z hlediska spádovosti a souměřitelnosti neodpovídá dnešní době a do budoucna by mohl zastřešit spolupráci obcí ve spádových regionech a být neformálním článkem mezi krajskou a obecní samosprávou.
  • Jsem pro zavedení elektronické ID jako základ ke zpřístupnění elektronických služeb občanům a sjednocení podávání žádostí o vydávání občanských průkazů, cestovních dokladů a řidičských průkazů na jednom místě. Umožněno by mělo být i elektronické podání žádostí a platba kartou ve veřejné správě.
  • Požaduji zlepšit a zmodernizovat služby České pošty. Je potřeba zvýšit dostupnost a efektivnost služeb České pošty v menších obcích. Česká pošta se musí stát atraktivním, vyhledávaným a efektivním zaměstnavatelem.
  • Podporuji vyhodnocení rozsahu a efektivnosti činnosti státních úřadů a institucí a uskutečnění potřebné organizační změny za účelem efektivního vynakládání prostředků na chod státní správy.
  • Připravena a prosazena by měla být i novela služebního zákona. Jsem pro otevření státní služby odborníkům zvenčí a odstranění byrokratické překážky při získávání vzdělaných a motivovaných pracovníků.
  • Chci tvrdě bojovat s korupcí, u prokázaných případů prosadit legislativně ztrátu všech výhod státních úředníků se zákazem dalšího výkonu státní služby a členství ve statutárních orgánech právnických osob s majetkovým podílem státu.

Přeskočit na menu