Praha

Přeskočit na obsah



Hřib před projednáním stavu Libeňského mostu raději utekl!

Více než pět hodin zabrala na posledním jednání zastupitelstva debata o aktuálním stavu Libeňského mostu. To, co náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib nazýval rekonstrukcí, my nazýváme stavbou.

Těsně před Vánocemi totiž současná koalice musela s pravdou ven. Z mostu moc nezbyde a je tak potřeba postavit ho znovu. To hnutí ANO navrhovalo už před lety. Kdyby na to bývalé vedení Prahy tehdy přistoupilo, ušetřilo by Pražanům stovky milionů korun!

Na zastupitelstvu jsme proto chtěli, aby nám Zdeněk Hřib vysvětlil, proč k tomu došlo, a proč se musel Libeňský most v polovině ledna kvůli havarijnímu stavu narychlo uzavřít. On se však debaty víceméně nezúčastnil a raději se schovával v útrobách magistrátu. Argumentační válku o Libeňský most se tak snažil vést bývalý náměstek pro dopravu Adam Scheinherr, který je z našeho pohledu viníkem celé situace. Nebýt jeho snahy o záchranu mostu, na které si vystavěl svou politickou kariéru, mohli už Pražané jezdit po mostě novém. Na návrh našeho zastupitele Patrika Nachera jsme ale dosáhli toho, že koalice musela přejmenovat název chystané akce z „rekonstrukce“ na stavbu Libeňského mostu. 

Jako zastupitelé jsme navíc usnesením nedali Adamu Scheinherrovi důvěru v pokračování v dozorčí radě TSK. Člověk s jeho „schopnostmi“ by neměl figurovat na tak důležité pozici.

 

Dalším velmi vroucím tématem byla dostavba metra D. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nedávno zrušil výběr vítěze rekordní zakázky. Hlavním problémem je, že o zakázce za 30 miliard rozhodovali lidé nominovaní vedením dopravního podniku za doby Dozimetru. V hodnotící komisi jsou takoví „odborníci“, jako třeba člověk, který kdysi kupoval legendární byt od Stanislava Grosse a další pochybné existence. Po tom, co byla část vedení DPP obviněna nebo jinak zapletena do kauzy Dozimetr, mělo dojít k revizi výběrové komise. Na to však Zdeněk Hřib jako náměstek pro dopravu a hlavně předseda dozorčí rady DPP zcela rezignoval. I přesto, že jsme na to celý minulý rok upozorňovali. Výběrová komise doporučila postup, který se jeví jako špatný. Můžeme jen spekulovat proč. Na další postup jsme se samozřejmě ptali. A došlo i na téma automatizace metra D. 

Na první pohled to zní jako scénář z budoucnosti, ve kterém technologie slouží lidem k lepšímu a efektivnějšímu životu. Ale opomíjíme jednu základní otázku: Za jakou cenu? Ano, zatím to byl jen záměr, ale jak všichni víme, u každého záměru z dílny Pirátů musíme být ostražití.

A v neposlední řadě jsme řešili zrušení Linky důvěry. Po nedávné tragické události na filosofické fakultě je tento krok dvojnásobně nešťastný. Koalice mnou navrhovaný bod nezařadila na program jednání, ale náměstkyně Alexandra Udženija nás ujišťovala, že řešení už hledá. Pevně doufám, že ho najde brzy.

 

Ondřej Prokop,

předseda krajské organizace

Přeskočit na menu