Pardubický
kraj

Přeskočit na obsah



Kraj potřebuje nový impulz, aby plně využil svůj potenciál

Poslanec a lídr ANO do krajských voleb Martin Kolovratník má jasno. Pardubický kraj potřebuje změnu. Přichází proto s alternativou v podobě úspěšných osobností, se kterými chce vytvořit silný a ekonomicky rostoucí region.

 

Náš kraj potřebuje nový impuls, aby naplno využil svého potenciálu“ 

Poslanec a lídr hnutí ANO v podzimních krajských volbách má jasno. Pardubický kraj potřebuje změnu a naráží na to, že někteří politici jsou v čele kraje již neuvěřitelných 20 let! Přichází proto s alternativou v podobě úspěšných osobností, se kterými chce z našeho kraje vytvořit silný a ekonomicky rostoucí region. 

Krajské samosprávy vznikly před 20 lety v roce 2000. Pardubický kraj je mezi těmito samosprávami tak trochu unikát. Někteří politici jsou totiž ve vedení od jeho samotného vzniku. Není čas pro změnu a jak se lidové říká „trochu čerstvého vzduchu“? 

Dvacet let je opravdu dlouhá doba. Vůbec by mě proto nepřekvapilo, že někdo za tu dobu ztratí kontakt s „běžnou realitou“ a skutečnými problémy, které aktuálně trápí naše občany. Myslím, že náš kraj má ohromný ekonomický potenciál a teď jde o to ho naplno využít. Bohužel někdy mám pocit, že nám chybí vize a chuť zkoušet a realizovat nové věci. Myslím, že vše nějakým způsobem funguje a vedení kraje proto nemá vůli cokoliv měnit, byť by mu to prospělo. To je samozřejmě špatně. S takovým přístupem se nikdy nestaneme významným ekonomickým regionem Česka a budeme vždy ve stínu dalších krajů… Přitom je to ohromná škoda! Náš kraj znám velmi dobře. Pravidelně totiž jezdím za starosty, podnikateli a občany. Moc dobře proto vím, že tu žije spoustu šikovných a nadějných lidí. Bohužel k jejich výraznějšímu úspěchu jim brání například nedostatečné zázemí a přívětivé podmínky. Z jejich úspěchu přitom může těžit každý z nás, úspěch každého z nich se totiž automaticky přenese i na nás ostatní. Vím, že spousta obyvatel proto prahne po změně, která je vlastně i jedním z důvodů, proč jsem se rozhodl letos ucházet o důvěru voličů ve volbách. 

V Pardubickém kraji jste znám jako úspěšný politik a dopravní expert. Dovolím si ale tvrdit, že ačkoliv doprava patří mezi stěžejní oblasti krajské politiky, je zde celá řada minimálně stejně důležitých. Jak se s touto skutečností chcete vyrovnat? 

Souhlasím s Vámi, že doprava je pouze jedním tématem. Jak se říká, nikdo nemá patent na rozum a já nejsem v tomto ohledu výjimkou. Mám ale štěstí na kolegy, se kterými společně táhneme za jeden provaz a tvoříme jeden kompaktní tým. Nejsou to celoživotní politici, ale úspěšní lidé přicházející z praxe se zkušenostmi. Myslím, že v tom je jejich ohromná výhoda. Znají problémy z veřejného a současně i ze soukromého sektoru. Mají tak veškeré předpoklady k tomu, aby svoje zkušenosti zúročili na krajské úrovni ve prospěch nás všech. 

Můžete být konkrétní, o které kolegy se jedná? Jaké úspěchy mají na svém kontu? A v čem přesně tkví jejich přínos pro kraj? 

Jedná se v našem kraji o velmi známé osobnosti. Mohu zmínit například úspěšného starostu Chrudimi Františka Pilného, se kterým se nám po letech podařilo společně dotáhnout přípravy druhé části městského obchvatu k zahájení výstavby. Navíc pracujeme na přípravách jeho zbývající třetí části. Chrudim trpí nadměrnou kamionovou dopravou, která navíc ničí nejen silnice ve městě, ale také se negativně projevuje na jeho životě. Chceme proto zbývající část okruhu co nejdříve dotáhnout, abychom dostali tranzitní dopravu mimo něj. Podobně progresivní přístup má i starosta Žamberku Oldřich Jedlička, který intenzivně jedná s ŘSD a dělá maximum pro urychlení příprav obchvatu města. 

Nedávno jste se veřejně vyjádřil, že klíčem k úspěšnému startu ekonomiky v kraji jsou investice. Jak přesně mohou krajské ekonomice pomoci? A kde chcete získat finanční prostředky? 

Masivní investice jsou jediným způsobem, jakým můžeme obnovit důvěru a výkonost hospodářství na předkrizovou úroveň. Důležitou roli v tomto ohledu zastávají samosprávy a možná se i tak trochu vracím k předešlé otázce. Například starosta Oldřich Jedlička chce pro obyvatele města a jeho široké okolí zajistit moderní sportoviště s kvalitním zázemím. Konkrétně mluvíme o rekonstrukci koupaliště nebo o vybudování nového zimního stadionu. Myslím, že mohu prozradit, že je na dobré cestě a projekt by mohl být financován z prostředků Národní sportovní agentury. Podobně aktivní je i místostarosta Poličky Pavel Štefka, díky kterému městská kasa ušetřila v případě cyklostezky z Poličky do Bořin zhruba 4,5 milionů korun a v případě cyklostezky k Masokombinátu, která se začne realizovat příští rok, přibližně 13 milionů korun. V obou případech jsou náklady částečně pokryty z dotací ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Je to názorný příklad odpovědného přístupu. Potřebujeme, aby samosprávy měly nachystané projekty a byly připravené investovat. Oceňuji přístup obou kolegů, kteří se snaží v důsledku poklesu veřejných financí způsobeného koronavirovou krizí šetřit finanční zdroje města a aktivně hledají způsoby, jak náklady na realizaci projektů pokrýt ze státních dotací

Zdroj: 5 + 2

Přeskočit na menu