Hnutí ANO v Královéhradeckém kraji odstartovalo ostrou část volební kampaně
Hnutí ANO v Královéhradeckém kraji odstartovalo ostrou část volební kampaně. Její rozpočet se bude pohybovat kolem 1 milionu korun. Soustředit se bude především na kontakt s voliči. „V rámci naší kampaně budou zapojeni všichni kandidáti a jádro je skutečně v setkávání se s voliči. Máme naplánované desítky kontaktních akcí a nechceme a nebudeme utrácet miliony. Pevně věříme, že lidé nezapomněli na krajské volby, kdy nebyla vyslyšena jejich vůle a vznikla kočkopsí koalice zahrnující 7 subjektů, a že o to větší nyní dostaneme důvěru,“ říká lídryně kandidátky Klára Dostálová.
Na kandidátce jsou zástupci celé řady profesí a životních osudů včetně lékařů, záchranáře, starostů a místostarostů nebo živnostníků. „Jsem rád, že se Klára Dostálová nenechala otrávit loňským hořkým vítězstvím a pokračuje s námi ve snaze o lepší Česko. Je to mimořádně zdatná odbornice na regionální rozvoj a dotace a v její osobě má zdejší kraj výtečného lídra,“ komentoval pozici jedničky na kandidátce předseda Hnutí ANO Andrej Babiš. Mezi priority Kláry Dostálové v Královéhradeckém kraji je především:
- Dopravní infrastruktura – zvýšení rozpočtu na dopravu tak, aby se do 10 let dala podfinancovaná infrastruktura do kupy + kontrola stavební režimů 24/7/365
- Zdravotnictví – centralizované nákupy + transparentní hodnocení kvality zdravotní péče
- Veřejná správa – zefektivnění státního aparátu, aby lidé mohli co nejvíce věcí vyřizovat na dálku z domova a stát je neotravoval s věcmi, které si může zařídit sám
- Regionální rozvoj a cestovní ruch – strategické investice (nádrž Rozkoš, Cyklostezka mechu a perníku, rozvoj lyžařských středisek propojením Janských lázní s Pecí pod Sněžkou apod.)
- Pracovní trh – změna systému dávek, protože „pracovat se musí vyplatit“ a systémové řešení nedostatku pracovních sil
Volební program Hnutí ANO se budou kandidáti snažit při kontaktu s voliči vysvětlovat a interpretovat zcela adresně a osobně. „Jde o to, abychom dokázali lidem vysvětlit, co znamenají naše návrhy v praxi, ať už se jedná o přidání 50% na platech učitelů nebo sociálních pracovníků. Nebo například vysvětlit, u kterých potravin chceme snížit DPH na 10% nebo co znamená zrušení superhrubé mzdy pro výplatní pásky,“ vysvětluje komunikaci s voliči v průběhu kampaně Klára Dostálová.
Největší problémy vidí Hnutí ANO v Královéhradeckém kraji v oblasti dopravní infrastruktury. Plán ministerstva dopravy pro silniční a železniční infrastrukturu na příští 4 roky je následující:
Silnice
- Do roku 2021 začít se stavbou dalších 72 kilometrů silnic + pokračování D11 od HK na Jaroměř
- V roce 2021 zahájení stavby obchvatu Náchoda + příprava obchvatu Jaroměře (hotová EIA, příprava stavebního povolení, předpoklad zahájení stavby 2019), Nové Paky (vykoupeno 93 % pozemků, zahájeno vyvlastňovací řízení, předpoklad zahájení stavby 2018) a Doudleb nad Orlicí (vykoupeno 77 % pozemků, čistopis nové EIA, zahájení stavby nejdříve 2019)
Železnice
- Modernizace trati Velký Osek – HK – Choceň, zkrácení cesty Praha – HK na 70 minut
- Modernizace trati HK – Pardubice, trať bude vhodná pro provoz příměstské dopravy
- Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
- Zvýšení kapacity Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
„Prioritou je pro nás samozřejmě pokračování dálnice D11, kterou nyní blokují obstrukce Dětí Země. Námitky spolku proti stavbě jsou nekonkrétní a zavalují úřady dalším papírováním místo toho, aby mohla stavba začít a brzy sloužit lidem, kteří na ní netrpělivě čekají. Děti Země si berou občany obcí postižených tranzitní dopravou jako rukojmí,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.