Karlovarský
kraj

Přeskočit na obsah



Dopravní spojení Karlovarského kraje s hlavním městem je nepohodlné, zdlouhavé a nebezpečné.

Občané zde přesto musí platit za používání nedostavěné dálnice D6 a to i přesto, že jsou zde pouhá tři procenta rozsahu dálniční sítě v celém Česku. Veškeré dosavadní pokusy situaci řešit včetně návrhu krajských dálničních známek selhávají.

Do dostavby plnohodnotné dálnice navrhuje hnutí ANO proplácet řidičům polovinu ceny dálniční známky. Toto řešení bude mít nové zastupitelstvo plně v rukou a může o něm samo rozhodnout. Hnutí ANO dále požaduje, aby nad zájmy kraje a dostavbou dálnice nově dohlížet odborný koordinátor.

Karlovarský kraj od nepaměti trápí špatné spojení s Prahou. Přestože zde dálnice vede pouze z Chebu do Karlových Varů, řidiči zde musí platit 1500 korun za dálniční známku. Aby si řidiči nemuseli pořizovat drahou dálniční známku, využívají často raději silnic druhých a třetích tříd a dálnici objíždějí. Kraj se v posledních dvou obdobích pokoušel tento problém řešit tím, že navrhoval zlevněnou krajskou známku. Tento návrh však vláda v čele s premiérem Sobotkou z ČSSD jednomyslně označila za nepromyšlený, nekoncepční a nedostatečně zdůvodněný. „S tímto návrhem bylo spojeno více otázek než odpovědí. Po 8 letech je dnes už každému jasné, že prosadit krajskou známku je nereálné a je třeba situaci řešit jinak," říká kandidátka hnutí ANO na hejtmanku Jana Vildumetzová.

Hnutí ANO proto přichází s konkrétním řešením, kdy se nemusí spoléhat na ostatní, které bude mít v plně v rukou pouze a jen nově zvolené zastupitelstvo. Chceme našim řidičům proplácet polovinu ceny dálniční známky, dokud nebude dálnice D6 hotová. „Někdo bude říkat, že je to populismus, ale já vím, že je to prostě férové. V našem kraji, kde jsou nejnižší mzdy, je 750 korun nejenom pro rodiny s dětmi a seniory hodně peněz. Náš návrh se týká celoročních známek pro fyzické osoby. Chceme, aby lidé mohli snadněji dojíždět za prací, věříme, že se tímto krokem sníží nehodovost, protože dálnice jsou bezpečnější,“ popisuje nápad Vildumetzová.

Podle statistik ČSÚ bylo v Karlovarském kraji ke konce roku 2015 registrováno 141 403 osobních vozidel do 3,5 tun. V centrálním registru řidičů je v zde evidováno 184 978 řidičů. „Odhadujeme náklady okolo 30 milionů korun. To je pro kraj s rozpočtem více než 4 miliardy únosné. Prostředky chceme ušetřit například optimalizací akciové společnosti kraje Údržba silnic Karlovarského kraje. Namísto, aby si veřejné peníze rozdělovali funkcionáři a politici, je lepší je dát občanům kraje na to, aby mohli cestovat rychleji a bezpečněji,“ vysvětluje Vildumetzová.

Dočasné úhrada poloviny známky však není hlavním cílem karlovarského hnutí ANO. Tím je co nejrychlejší dostavba dálničního spojení na Prahu a do Německa. „Práce se musí zintenzivnit. Nevím, zda lze za úspěch kraje považovat setkání jednou za dva měsíce se starosty, ale tak si já tvrdou práci nepředstavuji. Na dostavbou dálnice by měl dohlížet krajský koordinátor, který bude znát místní poměry, bude odborník s potřebnou kvalifikací a bude mít kontakty na ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic. A práce by měly probíhat 24 hodin denně 7 dní v týdnu," dodává lídryně kandidátky Vildumetzová.

Kontakt:
Mgr. Andrea Kávová tel: 773 476 969, e-mail: [email protected]

Přeskočit na menu