Středočeský
kraj

Přeskočit na obsah



Poznejte krásy Čech - kraje lákají tuzemské turisty.

Tohle je šance poznat krásy Česka bez náporu zahraničních turistů. A jednotlivé regiony si to dobře uvědomují, proto chystají velké kampaně a projekty, aby lidé vyrazili právě k nim a pomohli tak s podporou podnikatelů v cestovním ruchu a gastronomii, kteří se dostali do tíživé situace.

S největší částkou na kampaň počítá hlavní město, které rozjíždí projekt V Praze jako doma. Na benefitní program a reklamu město vyčlenilo 100 milionů korun, které pokryjí poukázky na 157 tisíc návštěvnických nocí. 

„Za každou noc pobytu dostane turista poukázku se dvěma body v celkové hodnotě 400 korun, za které mu nabídneme zvýhodněné nebo bezplatné vstupy do městských galerií, hvězdáren, planetária nebo třeba do zoo,“ řekl František Cipro, ředitel Prague City Tourism. Zvýhodnění se nebude vztahovat na hosty ubytované prostřednictvím Airbnb.

K ubytování alespoň na dvě noci slibují bezplatný poukaz do některého z muzeí či galerií také střední Čechy. Podle radního Martina Draxlera ANO se už zároveň rozjela kampaň Střední Čechy královské, která by měla turisty přilákat k pobytu i do méně známých míst. bytu
 
Úbytku zahraničních turistů se obávají v jižních Čechách.

Hotelům a penzionům proto chtějí pomoci naplnit kapacitu domácími návštěvníky v rámci tématu Jižní Čechy – opravdová láska. „Zároveň kraj jedná o možném poskytnutí slev u zřizovaných organizací Jihočeského kraje,“ uvedla hejtmanka Ivana Stráská.
Velkou kampaň na podporu domácího turismu chystají i v Plzeňském kraji. Postavena bude na katalogu možností trávení dovolené v kraji včetně nabídek ubytování. Tváří této kampaně bude herec Karel Zima.



Investice krajů do turismu:

Praha – 100 milionů – V Praze jako doma
Středočeský – 13 milionů – Střední Čechy královské
Jihočeský – 10,5 milionů – Jižní Čechy – opravdová láska
Plzeňský – neupřesnili – Dovolená v Plzeňském kraji
Karlovarský  3,3 milionů – Živý kraj
Ústecký – 11 milionů – Krásu hledejte doma
Liberecký – 10 milionů – Skryté skvosty, Křišťálové údolí
Pardubický – 11 milionů – soutěžní hra 30x PARKEM
Královéhradecký – 11,8 milionů – Hrady a zámky východních Čech
Moravskoslezský – neupřesnili – Máme světový kraj 
Jihomoravský – 24,4 milionů – Jižní Morava „Mimo davy“
Olomoucký – 30 milionů– Pohoda na Střední Moravě
Zlínský – 10,4 milionů – Proměňte víkend na zážitky
Vysočina – 20 milionů– Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině

 

Přeskočit na menu