Středočeský
kraj

Přeskočit na obsah



17 miliard! Středočeský kraj rekordně investuje, prioritou je i zlepšení dopravy

Rekordních 17 miliard investuje Středočeský kraj do dalšího rozvoje regionu. Jednou z hlavních priorit je přitom zlepšení dopravy. Středočeský kraj je největším regionem Česka a hodně trpí tím, že přes něj vedou všechny hlavní silniční i železniční tahy. Aby ne, denně v něm za prací cestuje přes milion lidí. „Za poslední čtyři roky jsme v dopravě udělali spoustu práce, opravili přes 1500 kilometrů krajských silnic a zrychlili veřejnou dopravu. Do zlepšení dopravy ale musíme investovat dál, stejně jako do školství, zdravotnictví nebo sociálních služeb. Jedině tak se náš kraj může rozvíjet,“ říká hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

 

Před čtyřmi lety šlo hnutí ANO do voleb ve Středočeském kraji s jasnými cíli: jedním z nich bylo zlepšit nízkou kvalitu krajských silnic, způsobenou tím, že na opravy silnic druhých a třetích tříd dřív nebyly peníze. „Podfinancování 8,5 tisíce kilometrů silnic ve správě kraje jsme na začátku našeho funkčního období spočítali na 86 miliard korun. Takový byl dluh, který po sobě zanechaly předchozí krajské vlády. My už jsme oproti tomu v posledních čtyřech letech investovali do oprav silnic a další dopravní infrastruktury přes 12 miliard korun. Na rozdíl od Prahy jsme na nic nečekali a opravili také stovky mostů, což v průměru vychází na jeden opravený most týdně.

Investice do modernizace autobusů a vlaků v krajské veřejné dopravě pak umožnily nárůst počtu přepravených osob o neuvěřitelných 30 procent,“ bilancuje Jermanová.

Středočeský kraj jako lídr mezi regiony

Podle krajského radního pro finance a evropské dotace Gabriela Kovácse (ANO) tak má Středočeský kraj všechny předpoklady, aby byl v některých oblastech lídrem mezi ostatními regiony. Nyní je ale potřeba neusnout na vavřínech a odmakat vše, co už vedení kraje připravilo.

„Všichni si myslí, že Praha je nejbohatší kraj, ona má ale velmi omezené možnosti růstu. My vlastně za Prahu řešíme spoustu jejích problémů, ať už jde o výstavbu parkovišť P+R, financování kapacity vlaků a autobusů nebo propojení dopravních tras. Na druhou stranu jsme se díky tomu naučili efektivně pro kraj čerpat dotace z evropských fondů a nevyhazovat peníze z okna, jak bylo běžné pro předchozí vedení,“ vysvětlil Kovács.

Aby se tedy kraj mohl dál rozvíjet, je potřeba pokračovat v investicích do všech oblastí, které se přímo dotýkají života Středočechů. „Naše práce nekončí, stojí před námi řada úkolů, které chceme dokončit. Na zlepšení krajského zdravotnictví, školství, života seniorů, veřejné dopravy i podporu podnikatelů máme připraveno dalších 17 miliard, na rozvoj obcí pak několik dotačních programů,“ dodala Jermanová.

 

 

„Aby se lidem v našem kraji dobře žilo, musí tu mít práci. Podnikatelům jsme proto poskytli bezúročné půjčky, aby zvládli krizi a nemuseli propouštět. Do udržení pracovních míst chceme investovat 3 miliardy, které půjdou na rekvalifikační kurzy zaměstnanců i podporu živnostníků,“ říká středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

Na opravy středočeských silnic už má kraj připraveno 7,2 miliard.

Přeskočit na menu